Waarom Fred als Relatiebeheerder Schadeverzekeringen bij Geerts werkt
Dat stapje extra wat wij kunnen zetten, dat maakt het leuk. Dat je de verwachtingen van de meeste klanten vaak kan overtreffen.
Fred werkt nu bijna 2 jaar als Relatiebeheerder Schadeverzekeringen. Hij is 34 jaar jong en woont met zijn vrouw en twee kinderen in Breda. Wat houdt zijn werk in? Hoe beschrijft hij de werksfeer? Wat vindt hij leuk aan het werken bij Geerts? En wat geeft hij graag mee aan potentiële collega’s?
Hoelang werk je bij Geerts?
Sinds december 2021. Daarvoor werkte ik voor een andere tussenpersoon in Oisterwijk en Tilburg. Voordat ik in de verzekeringen werkte, heb ik eigenlijk altijd rondgelopen in de evenementenbranche. Toen kwam Corona voorbij en dan moet je toch iets anders. Het was eigenlijk een mooie sprong voor mij om werk te gaan doen wat beter past bij het gezinsleven. En nadat ik 1.5 jaar bij een andere tussenpersoon heb gewerkt, dacht ik: ‘ik ga toch eens kijken of het gras ergens anders groener is.'Dat was het gelukkig bij Geerts en dat is het nog steeds.
Hoe ben je hier terecht gekomen?
Leonie benaderde mij via Linkedin, samen met een hele hoop andere recruiters. Omdat ik niet zo op mijn plek zat bij mijn vorige baan ben ik het gesprek aangegaan met een paar partijen. Eigenlijk vond ik het gesprek met Leonie het leukst. Daar heb ik eerst een uurtje of anderhalf via de telefoon mee gekletst. Toen ben ik in Oosterhout op gesprek geweest en vervolgens ook nog een keer in Tilburg. Eigenlijk beviel dat heel goed en ben ik vervolgens begonnen bij Geerts.
Wat houdt jouw functie in?
Ik ben voornamelijk bezig met het adviseren van particuliere klanten. Daarnaast doe ik de binnendienst voor zakelijke verzekeringen. Dus de administratieve verwerking van zaken die door de zakelijke adviseurs aangeleverd worden. Dat is eigenlijk om het goed te leren, zodat ik op termijn ook zelf naar de buitendienst kan. Daarnaast ga ik om de week op woensdag naar een netwerkontbijt hier in Tilburg. Lekker gevarieerd allemaal dus. Wat ik leuk vind aan het werk is het klantencontact. Je krijgt overal een 'kijkje in de keuken'. Dat gaat van een particulier huishouden tot een groot bedrijf. Dat vind ik interessant.
Wat maakt het werken bij Geerts leuk?
Allereerst de collega’s, we hebben gewoon een leuk team. Ik werk vanuit het kantoor in Tilburg. Er heerst een informele werksfeer, sowieso is Geerts een hele platte organisatie. Directie en management kun je allemaal lekker bij de voornaam aanspreken, dat vind ik fijn. Je bent ook geen nummertje als werknemer zijnde. Er is hier altijd ruimte voor een dolletje met elkaar. We nemen ons werk wel serieus, maar onszelf soms iets minder. Omdat ik particuliere en zakelijke verzekeringen doe ben ik altijd met iets anders bezig. Dat maakt het leuk en divers. En we doen regelmatig leuke dingen met z’n allen, zoals bijvoorbeeld een barbecue.
Welke unieke aspecten heeft Geerts die je niet snel ergens anders zou vinden?
Geerts is een MKB- bedrijf met nu ongeveer 65 werknemers. Ondanks het aantal medewerkers, is het allemaal heel persoonlijk. Sanne, Tomas en Richard zijn ook gewoon Sanne, Tomas en Richard. En niet meneer en mevrouw Geerts en meneer van Dongen. Je kent ook iedereen binnen het bedrijf. De ene natuurlijk wat beter dan de andere. De lijntjes zijn dan ook kort. Op het moment dat je bij een groter bedrijf werkt dan worden het naar mijn idee meer hokjes en ken je je collega’s minder goed. Aan de andere kant, als je naar een kleinere tussenpersoon gaat en bijvoorbeeld met vijven op kantoor zit, heb je vaak geen volmacht. Waardoor je meer met externe maatschappijen moet werken. Het informele en het hechte van Geerts vind ik wel echt heel waardevol.
Hoe zou je de werksfeer bij Geerts omschrijven?
Gewoon goed en gewoon gezellig. Af en toe moet je aanpoten, maar zoals Bassie en Adriaan altijd zeggen; "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen".
Waar haal jij voldoening uit in je werk?
Het is wel tof om voor relaties een passend product te vinden. Om net dat stapje extra te kunnen zetten dan dat je bij online dienstverleners kan. Het gemiddelde huishouden kan prima hun verzekering via het internet regelen. Alleen daar lopen ze wel tegen het stukje service aan, dat kunnen wij ze wel bieden. Dat stapje extra wat wij kunnen zetten, dat maakt het leuk. Dat je de verwachtingen van de meeste klanten vaak kan overtreffen.
Waar krijg jij energie van?
Van kleine en grote successen. Op het moment dat er vanuit de netwerkclub een leuke lead komt, is dat altijd heel erg leuk. Gezien de huidige situatie zijn klanten heel kritisch en zitten ze vooral op de prijs. Ik krijg er energie van als je dan toch de meerwaarde van Geerts als tussenpersoon kunt overbrengen. Als je iemand kan overtuigen om klant te worden of klant te blijven. Het is altijd fijn om te horen dat je een advies hebt gegeven en de klant dit heeft opgevolgd. En dat dan bij een schade blijkt, dat alles gewoon goed geregeld is. Dat is voor de klant fijn maar ook voor ons. We willen natuurlijk nooit dat klanten schade hebben, maar het is fijn dat je ze kan helpen op het moment dat er iets aan de hand is.
Is er nog iets wat je aan potentiële collega’s mee wilt geven?
Wil je in een informeel team in een commerciële functie zitten? En wil je echt tijd hebben voor je klanten? Dan is Geerts gewoon een mooi bedrijf. Het is leuk om hier te werken. Kortom; gewoon doen!
