Schade melden

Auto schade? Hier laat je de schade herstellen

Via dit portaal maak je gemakkelijk een keuze voor de juiste hersteller voor het repareren van jouw auto. Als je foto’s maakt van de schade kan de hersteller gelijk beoordelen wat het schadebedrag is en een afspraak inplannen. 

Kunnen wij je helpen?

Tip voor tijdens je vakantie

Moet je je vakantie helaas vroegtijdig afbreken? Bel dan altijd naar de alarmcentrale van jouw reisverzekering. Ga niet uit jezelf de terugkeer naar Nederland regelen, bij een aantal verzekeraars krijg je de schade dan niet vergoed. Hier vind je alle alarmnummers. Via jouw MijnGeerts account heb je altijd inzicht in je polissen. Uiteraard mag je ons ook altijd bellen op 0162-475675 (in geval van nood ook in het weekend en 's avonds te bereiken).

Hoe meld je een schade?

  • Schade melden

    Je meldt de schade bij ons schadeteam. Dit kan met een formulier op onze website, per mail, telefonisch of door gewoon even naar ons kantoor te komen.

  • Aanleveren informatie

    Afhankelijk van het soort schade hebben wij een aantal zaken nodig om de schade snel en correct af te kunnen wikkelen. Wanneer je de schade bij ons hebt gemeld krijg je van ons een e-mail waarin staat welke informatie wij van jou nodig hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan foto’s, een ingevuld schadeformulier en een inschatting van de herstelkosten. In deze mail informeren wij jou ook over zaken zoals het eigen risico. 

  • Schade-expert

    Wanneer het om een grotere schade gaat, dient er een schade-expert ingeschakeld te worden. Wij plannen in dit geval een afspraak met een schade-expert voor jou in. Deze stelt dan het schadebedrag vast.

  • Reparateur kiezen

    Vervolgens kies je de reparateur die jouw voorkeur heeft. Uiteraard kunnen wij je helpen bij het maken van de keuze voor een reparateur.

  • Eventuele uitkering schade

    Als de schade is gedekt door een van je verzekeringen, dan keren wij het schadebedrag aan jou of rechtstreeks aan de reparateur uit.

  • Invullen vragenlijst

    Na afhandeling van de schade bellen wij je nogmaals op om te vragen of je tevreden bent met het verloop. Op die manier weten we zeker dat je tevreden bent en kunnen wij eventueel verbeterpunten achterhalen.