Waarom Petra als Relatiebeheerder Bedrijven bij Geerts werkt
“Het is het leukst om een relatie echt te zien. Het is fijn om te horen waar hij dan mee bezig is, wat zijn passie is.”
Petra werkt sinds 2019 als relatiebeheerder bedrijven bij Geerts. Ze woont in Sprang-Capelle samen met haar man en hun twee dochters Lize en Lotte. Wat houdt haar werk in? Hoe beschrijft zij de werksfeer? Wat vindt zij leuk aan het werken bij Geerts? En wat geeft zij graag mee aan potentiële collega’s?
Hoe ben je bij Geerts terecht gekomen?
Via oud-collega’s had ik al wat over Geerts gehoord. Alleen maar goede verhalen natuurlijk. Vervolgens ben ik via LinkedIn benaderd. Op dat moment was ik nog niet opzoek naar een andere baan. Het contact is wel warm gebleven. Uiteindelijk heb ik zelf een aantal maanden later contact opgenomen. Na een paar leuke gesprekken heb ik besloten om de overstap naar Geerts te maken.
Wat houdt jouw functie in?
Voor zakelijke klanten ben ik het eerste aanspreekpunt. Ze kunnen eigenlijk met allerlei vragen en wijzigingen bij mij terecht. Ik zorg ervoor dat ik hun vragen beantwoord en alle voorkomende mutaties verwerk. Ik doe er alles aan om de klant volledig te ontzorgen, alles uit handen te nemen en op te lossen.
Hoe zien jouw werkzaamheden eruit?
Dat varieert heel erg. Zowel telefonisch contact met een klant, als een bezoek brengen bij een bedrijf. Dus als een klant belt met een vraag dan beantwoord je deze of zoekt naar een passende oplossing. Wanneer een klant belt met een wijziging, dan voer ik die door. Ik maak offertes voor bestaande en nieuwe klanten en vergelijkingen voor de totale verzekeringsportefeuille. Bij bestaande klanten heb je naast de vragen en wijzigingen door het jaar heen ook de fysieke afspraken. Je hebt bij een afspraak te maken met de gespreksvoorbereiding, het gesprek voeren en het gespreksverslag uitwerken. Na de uitwerking en eventuele feedback van de klant worden de wijzigingen verwerkt. Daar hoort ook een stukje administratie en polisverwerking bij. Bij nieuwe klanten gaan wij samen om te tafel om eerst kennis te maken en te weten wat de klant doet. Daarna worden de risico’s in beeld gebracht. Vervolgens worden voor de risico’s waarvoor verzekeringsdekking gewenst is offertes gemaakt. Als laatste worden de offertes en vergelijkingen met eventuele bestaande verzekeringsoplossingen besproken om zo tot een passend advies te komen. Ook heb ik veel contact met verzekeraars. Er zijn veel vaste contactpersonen en hier heb ik wekelijks overleg mee. Ik help dus zowel nieuwe klanten, van a tot z. Als bestaande klanten, het hele jaar door, met van alles wat speelt. Ik voer onderhoudsgesprekken, maar maak ook de verlengingsvoorstellen aan het einde van het jaar.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Het klantcontact en dan met name op locatie. Dus echt de afspraken. Het is het leukst om een klant echt te zien. Het is fijn om te horen waar hij dan mee bezig is, wat zijn passie is. Je krijgt ook wel een beter beeld als je ergens rondloopt. Je merkt dan vaak dingen op. Hier kun je de klant op wijzen en daar tips over geven. Het zijn vaak dingen waar de klant nog niet over na heeft gedacht of gewoon geen weet van heeft. Het is daarom fijn om te weten waar de relatie mee bezig is.Uiteindelijk is een tevreden klant het allerbelangrijkste. En een jarenlange vertrouwensrelatie natuurlijk. Daar gaat het ook om. Dus als het vertrouwen er is, dan is het goed.
En wat vind je dan zo leuk aan werken bij Geerts?
Ik heb een overstap gemaakt van een hele grote organisatie, naar een wat kleinere organisatie. Ik vind het heel fijn dat de interne lijntjes zo kort zijn. Natuurlijk maak je hier ook een agenda voor iemand om iets voor je te doen. Maar je kan gewoon heel makkelijk overleg hebben. Het is fijn dat iedereen bereikbaar is en elkaar helpt. Op deze wijze kunnen wij de klant de kwaliteit bieden welke hij/zij verdient. We hebben op z’n tijd ook hele leuke personeelsuitjes. Dat is ook belangrijk. Zowel formeel als informeel is het goed met elkaar.
Hoe zou je de werksfeer bij Geerts omschrijven?
Iedereen is betrokken en we zijn oprecht geïnteresseerd in elkaar. We hebben het goed met elkaar. Niemand heeft er moeite mee om elkaar even te helpen. Je kan alles aan elkaar vragen en de neuzen staan volgens mij meestal wel dezelfde kant op.
Waar krijg jij energie van, waar haal jij voldoening uit in je werk?
De meeste energie krijg ik van de positieve berichten van de klanten. Horen dat klanten blij zijn met je. Vaak zien zij iets als ingewikkeld . Soms zijn er ook gewoon lastige risico’s. Maar als je het uiteindelijk dan toch voor elkaar krijgt om die risico’s te kunnen afdekken, dan is dat natuurlijk extra leuk als dat lukt. Kwaliteit kunnen leveren. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk een tevreden klant. Dat je gewoon hoort ‘nou je doet wat je belooft, je schakelt snel en we zijn super blij met jou’.
Is er nog iets wat je aan potentiële collega’s mee wilt geven over het werken bij Geerts?
Ja, kom gewoon werken bij Geerts! We heb een jong, enthousiast en vitaal team. Leuke collega’s, betrokken collega’s, iedereen gaat ervoor, iedereen heeft iets voor elkaar over. We zijn een professioneel bedrijf. We hebben goede contacten met een verzekeraars en een aantal beursmakelaars. Dus genoeg mogelijkheden en veel leuke klanten.