Waarom Sander als Adviseur Bedrijven bij Geerts werkt

"Als adviseur ben je een belangrijke schakel tussen de klant en de verzekeraar. Altijd op zoek naar de beste oplossing en het beste advies voor de klant."

Sander werkt als Adviseur Bedrijven en als Teamleider bij Geerts op ons kantoor in Tilburg. Hij woont in Dongen, samen met zijn vrouw en dochter. In april verwachten ze hun tweede kindje. Wat houdt zijn werk in? Hoe beschrijft hij de werksfeer? Wat vindt hij leuk aan het werken bij Geerts? En wat geeft hij graag mee aan potentiële collega’s?

Hoe ben je terecht gekomen bij Geerts?

Voordat ik bij Geerts kwam werkte ik in Sliedrecht. Ik had veel last van files. Dat was ik wel echt zat aan het worden. Toen ben ik eens om mij heen gaan kijken. Ik ben bij een aantal partijen in de regio geweest en ook bij Geerts op gesprek gekomen. Daar had ik een heel leuk gesprek. Het klikte enorm. Op dat moment hadden ze niet direct een vacature of een functie waar ik in zou passen. Na een paar maanden zochten ze toch weer contact met me, omdat ze me graag wilden hebben. Toen heb ik de overstap naar Geerts gemaakt. Ik werk sinds maart 2017 bij Geerts. In eerste instantie als ondersteuner. Na 1,5 jaar is er een collega weggegaan en heb ik zijn portefeuille met zakelijke relaties overgenomen.

Wat houdt jouw functie in?

Sinds 1 januari werk ik als leidinggevende op onze nieuwe vestiging in Tilburg. Daarnaast werk ik als adviseur bedrijven. Ik heb een eigen portefeuille. Daarin geef ik advies aan ondernemers over hun risico’s en verzekeringen. Mijn portefeuille bestaat uit allerlei soorten klanten; van een IT-bedrijf tot een agrariër. Maar ik ben gespecialiseerd in aannemerij, werkmaterieel, grond,- weg-, waterbouw.

Concreet bestaan mijn werkzaamheden uit het voorbereiden van afspraken en het doen van de afspraken bij de klant of bij ons op kantoor. De inhoudelijke uitwerking van gespreksverslagen doe ik ook zelf. Daarnaast beantwoord ik natuurlijk de vragen die binnenkomen van klanten. Dat varieert van uitleg over een factuur tot hele ingewikkelde verzekeringsvragen. Als adviseur ben je vaak heel creatief aan het denken. In die zin dat je je klant goed wilt adviseren en daarnaast zoekt naar oplossingen bij verzekeraars. Dus een deel van mijn werk bestaat ook uit het benaderen van verzekeraars. Met elkaar de beste oplossingen bieden en bedenken.

Kan je iets vertellen over ons kantoor in Tilburg?

Ik werk zelf in Tilburg. In Tilburg zijn we een zelfstandige vestiging. Dit was eerst Blank Advies. Sinds januari 2022 heeft Geerts dit kantoor overgenomen en is het dus onze tweede locatie geworden. Hier hebben we ook gewoon een schadebehandelaar, particuliere verzekeringsadviseurs, zakelijke verzekeringsadviseurs en een hypotheekadviseur zitten. En zo nodig vliegen we collega’s in voor andere vraagstukken zoals bijvoorbeeld inkomensverzekeringen. Een heel leuk en enthousiast team met mensen die ook echt willen.

Wat vind je specifiek leuk aan je functie?

Het contact wat je hebt met klanten en ondernemers! Je bouwt echt een relatie op. Je komt soms ook wel al jaren bij klanten. Dus weet je wat er zakelijk, maar ook privé speelt. Op die manier bouw je een duurzame relatie en een vertrouwensband op. Dat vind ik ook wel het leukst aan het bedienen van de zakelijke klanten.

Wat maakt het werken bij Geerts zo leuk?

Ik denk dat Geerts met name hele leuke en enthousiaste collega’s heeft. Die bereid zijn om elkaar te helpen. Dat je elkaar verder wilt brengen en dus niet alleen voor jezelf gaat. Wat ik ook wel uniek vind is dat Geerts heel erg naar buiten gericht is. Je ziet veel organisaties die vooral intern gericht zijn. Die zijn druk met processen en allerlei randzaken. Maar wij zijn dagelijks gewoon bezig met het geven van advies aan onze klanten. En dat is de basis van onze dienstverlening. Dat maakt het ook zo leuk om bij Geerts te werken. Je bent dagelijks met je klanten bezig.

Wat daarnaast ook uniek is, en laat zien hoe wij met elkaar samenwerken, is bijvoorbeeld onze maandstart. Iedere maand hebben we een presentatie van een van de eigenaren waarin we worden bijgepraat over wat er allemaal binnen Geerts speelt. Daarna pakken we met het hele kantoor de telefoon om klanten te gaan bellen. De reden waarom we bellen verschilt per team en per keer. We kunnen bellen voor het inplannen van onderhoudsgesprekken, om te checken of ze tevreden waren over de afhandeling van een schade of om nieuwe relaties welkom te heten als we een overname hebben gedaan.

Is klantcontact dan ook hetgeen waar jij energie van krijgt en voldoening uit haalt?

Ja absoluut. Enerzijds geef je natuurlijk advies aan klanten. Maar aan de andere kant staat natuurlijk ook het onderhandelen met verzekeraars. Ik merk dat dat ook wel steeds ingewikkelder aan het worden is. Ik haal er daarom ook voldoening uit als het dan toch lukt om een passende oplossing te vinden voor je klant.

Is er nog iets wat je aan potentiële collega’s mee wilt geven?

Zeker doen! Als je op zoek bent naar een bedrijf waar de klant nog echt centraal staat. En ook naar een hele platte organisatie, waar je ook echt een dolletje kan maken met je leidinggevende, dan past Geerts goed bij jou.

Wil je werken als Adviseur Bedrijven?